den stora ensamheten

Jag ligger hemma med bölder i halsen och penicillin i mängder på bordet framför mig. Virvelvinden är rädd för baciller pga hypokondri och vågar inte pussas.
Ikväll tar hans bästa kompis lillasyster studenten, så kompisen i fråga har åkt hem hit ända från huvudstaden och en sammanstråling dessa starka män emellan har varit planerad sen länge.
Igår var det en resa med jobbet och hemkomst halv 9. Känslan av ensamhet är ett faktum.

Så jag sitter och lipar och tycker synd om mig själv. Kollar på ena kärleksfilmen efter den andra och lipar ännu mer. Fast det får han inte veta. Förstås. Jag kan inte vara en flickvän som inte låter honom göra saker. Jag vill ju att han ska ha kul. Det skulle vara så mysigt att ha honom här bara. Man blir så egoistisk när man blir sjuk, tydligen.

Imorn är jag lovad en heldag efter mina behov åtminstone. Då är jag förvisso nästan frisk men det är ju bara bra för det resulterar ju i att min virvelvind vågar pussas igen. Jag har inte smakat på hans mun sen onsdags kväll. Idag är det lördag. Det är en pina. Jag älskar hans smak. Om han är full ikväll ska jag våldsgästa med pussar. Då kan han inte säga nåt.
Jag är så smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0