det sjunger når'a ungar på Karl-Johann

Idag är det riktigt riktigt riktigt varmt ute. Tyvärr bor jag i en stad där fenomenet "park-häng" inte existerar. Jag vill ut och sola och lyssna på musik !
Hur som helst, nu när det är årets hittils varmaste dag så är Virvelvinden ute och spelar golf. Jättetråkigt tycker jag. Kan han inte vara hemma och äta glass med mig? Vi kan ju sitta ensamna i den där stora parken och lyssna på musik. Det kanske är fint väder imorn också. Vi får göra det då istället.
Vi har förresten infört nån form av "städtorsdag" som vi tänkte hålla varje vecka. Dessvärre har vi bara lyckats en enda gång på 2 månader. Jag städar på hans golf-onsdagar istället. Gemensam städning = ångest. Varför ska man städa ihop för? Krocka i dörröppingar öch lukta damm. Nääää det är inget för mig. Då tycker jag det är bättre att städa ensam. Då ser han inte när jag fuskar heller.

Ikväll när han kommer hem ska jag laga taco. Funderar på att handla en pava vin också. Eller bärz. Det är ju ändå lill-lördag och jag älskar sommaren mest av alla årstider på hela året.

Dagens låt: Janis Joplin - Me and Bobby McGee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0