du och jag döden

Ikväll jobbar virvelvinden på baren i lilla staden. Det är tur att det stänger redan klockan 1, då blir han inte så sen. Jag har tagit vara på ensamtiden, kollat på lost och bröllopsstudio på teve. Det är så mkt förberedelser för bara en dag, och jag längtar tills det är min tur. Tänk om jag verkligen gifter mig en dag. Det känns så nu. Men man ska inte hoppas för mycket. Det är livsfarligt. Man ska inte ta saker för givet.

Jag känner mig lite ledsen och matt i kroppen. Jag tänker på en förlust hos min bästa kompis och det berör mig. Jag ser bara ett par ögon som stirrar och ändå kände vi knappt varandra. Döden är hemsk. Jag ser inget fint i den. Och igen, igen, igen, tänker jag på schulmans bok. Skynda dig älskade, skynda att älska. Tänk om jag inte tar vara på alla jag älskar?

Jag ska diska nu och bädda rent sängen. Han behöver komma hem och få vila ut. Förhoppningsvis är jag snarkfri inatt. Jag förstår inte hur han kan älska att sova med mig när jag håller honom vaken med snark. Han är fantastisk, min virvelvind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0