always see your face

Ligger i våran soffa, i fula kläder och insvept i täcket. Dricker äckligt te, rostar 300 mackor bröd och äter russin. Dricker mjölk direkt ur paketet. Tittar på filmer han inte vill se, försöker njuta av egentiden. Och idag är det skönt. Idag är en bra dag. Var ute och gick en timme runt svartån och sen ringde han. Vi pratade kort och sen la han på och meddelade att han ringer igen sen.

Nu har jag precis tittat på High Fidelity. Kanske den bästa filmen som någonsin gjorts. Och jag älskar den. jag älskar allt med den, musiken, rollerna, replikerna, kärleken.
Så nu lipar jag bara för att jag inte äger en vinylbutik utan ligger hemma ensam i soffan istället. Det är inte ens min soffa.

Hur kan kvällarna vara så långsamma?
jag vill ha lördag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0