kan du skicka ett vykort för jag undrar så

Min rygg sammarbetar inte. Gör ont varje gång jag andas, varje gång jag sitter.

Jag tittar på film ikväll igen. Fast inte först. Eller jo, först men inte sen. Sen kommer en kompis över som fått hjärtat överkört så jag tröstar och bjuder på tre koppar te. Sen åker hon hem igen. Och jag fortsätter titta på film. Filmen om döden. Hemska hemska döden.
En man och hans två döttrar blir överkörda, en annan man får hans hjärta och den döda mannens fru och den levande mannen söker upp henne. Sen ligger hon och gråter och lyssnar på hans hjärta. Alla dagar. Hör hur hennes man fortfarande dunkar, du dunk du dunk, men han ligger under jorden.
Fint förstås. Och sorgligt. Lipade ihjäl mig. Tänk om han dör på väg hem från Tyskland. Jävla dödsångest. Jävla ensamhet. Kom hem nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0